Antivirus i filtres de correu

El sistema de correu electrònic de l'ETSETB dóna servei al personal d’administració i servei i estudiants de l'escola. En total hi han més de 3.000 usuaris que el fan servir. Dins el servidor hi han instal·lats sistemes de seguretat per detectar virus i spam.

Les mesures anti-spam han estat, són i seguiran sent en un futur immediat unes de les batalles més dures a les que ens enfrontem. Tant al Relay de la UPC com als nostres servidors de correu, l’utilitzem diferents mecanismes per evitar (detectar/informar/tractar) l'spam. Evidentment, i malgrat arribi molt, és molt més el que no arriba. Estem treballant contínuament en la millora i tunning dels sistemes, per evitar-lo. Però així i tot segueix arribant. Es disposa d’ un sistema anti-spam que filtra cada un dels missatges analitzant el seu contingut i que fa servir sistemes heurístics d'aprenentatge de continguts.

Anti-virus

Els missatges es filtren fent servir un anti-virus que refusa els que contenten virus. Es fan servir dos motors d'anti-virus diferents per aumentar les possibilitats de detecció.

Arxius

Tampoc es permet enviar arxius adjunts amb algunes extensions perilloses que es podrien fer servir per atacar l'ordinador de l'usuari que llegeix el correu.