Història de la ETSETB

Els inicis

L' Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) es va crear l’any 1971 coincidint amb la transformació de l’Institut Politècnic de Barcelona en Universitat.

Va obrir les seves portes el 23 de novembre d’aquell  any, impartint simultàniament el primer i segon cursos del Pla 64, en l’edifici de l’Escola de Mestria Industrial situat a la Avenida del Caudillo número 331 de Terrassa. Atès el fort creixement en estudiants, durant els següents cursos acadèmics, l’Escola va haver de demanar espai a les Escoles d'Enginyeria Industrial i d'Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa.

Localitzacions transitòries

L’estiu de 1974, l’Escola es trasllada a Barcelona a un edifici cedit per la Diputació Provincial i compartit amb l’Institut de la Dona, situat al carrer Baixa de Sant Pere número 7. De nou la forta demanda dels estudis obliga el curs següent a ocupar aules cedides per l’Escola d’Arquitectura en la zona de Pedralbes, i uns locals de lloguer situats al carrer Dr. J. Pou , 2-4.

L’estiu de 1978, es construeix un edifici prefabricat en els terrenys de Pedralbes, al carrer Jordi Girona Salgado s/n de 4.992 m2. Un cop més, cal adequar espais addicionals o s’ocupen diferents annexes al voltant de l’edifici principal i unes construccions que popularment s’anomenen el bolet, el plàtan, l’hivernacle, els barracots, etc.

La localització definitiva

L’any 1979 es comença a parlar d’un edifici definitiu al Campus Nord de Pedralbes. L’any 1981, aquest projecte inicial és canviat pel d’uns edificis modulars polivalents amb un total de 40.000 m2. L’any 1984 es comença la seva construcció que es va completar l’any 1994.

Així doncs, en tots aquest anys d’història, l’Escola ha recorregut un complicat camí científic, humà i geogràfic, fins arribar a conformar que el que és avui: una institució jove, però madura i amb un elevat reconeixement acadèmic i social.