• Conferència: "L’Internet de les Nano-Coses: De Nanomaterials a Macrosistemes", a càrrec del Prof. Josep Miquel Jornet, University at Buffalo, NY
  • 2018-01-18T10:00:00+01:00
  • 2018-01-18T11:30:00+01:00
  • Les eines proporcionades per les nanotecnologies ens permeten crear nous tipus de dispositius no tan sols més petits, sinó també amb unes propietats sense precedents. Entre d'altres, nano-biosensors i nanoactu-adors, capaços d'observar i controlar processos subcel·lulars amb precisió molecular, han estat demostrats experimentalment en els darrers anys. De moment aquests dispositius no són ni autònoms ni intel·ligents, sinó que requereixen el control i la supervisió d'un operador local per funcionar. Ara bé, de la mateixa mane-ra que la telecomunicació entre pràcticament tots els objectes al nostre entorn ha canviat la manera en què vivim, la comunicació entre nanosensors i, eventualment, la seva interconnexió a Internet, revolucionarà la diagnosi i el tractament de diverses malalties, des de diferents tipus de càncer a malalties neurodegenerati-ves. En aquest seminari, introduirem el concepte de l'Internet de les Nano-coses i definirem el rol i les opor-tunitats que els enginyers de telecomunicació tenim en el desenvolupament d’aquesta àrea de recerca. Pri-mer, repassaren l'estat de l'art en termes d'emissors i detectors, moduladors i demodulators, antenes i agrupacions d'antenes a freqüències òptiques i a la banda dels Terahertz. També estudiarem nous models de canal per al cos humà que tenen en compte la complexitat i les interaccions dels teixits biològics amb les ones electromagnètiques a aquestes freqüències. Finalment, partint de les capacitats dels nano-dispositius i les propietats del canal, discutirem mecanismes per poder transmetre informació entre nano-dispositius de manera fiable, eficient i biocompatible.
Quan?

18/01/2018 de 10:00 a 11:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aula de Teleensenyament - Edifici B3

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Webpage: http://ubnano.tech

Idioma: Anglès

Short Bio:

El Josep Miquel és Professor al Departament d'Enginyeria Elèctrica a la Universitat de Buffalo, Nova York, des de l'agost del 2013. Va rebre els títols d'Enginyer de Telecomunicacions i Màster en Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) l'any 2008. Durant el darrer any dels estudis de màster, va treballar com a investigador a l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT), a Boston. Des del gener de 2009 fins a l'agost de 2013, va cursar els estudis de Doctorat en Enginyeria Elèctrica i Informàtica a l'Institut de Tecnologia de Georgia (Georgia Tech), Atlanta, amb el suport d'una beca de la Fundació la Caixa (2009-2010) i de la Fundación Caja Madrid (2011-2012). L'any 2009 va rebre el Oscar P. Cleaver Award com a estudiant extraordinari a l'Escola d'Enginyeria Elèctrica i Informàtica al Georgia Tech. L'any 2010 va rebre el premi com a investigador de l'any en el Broadband Wireless Networking Laboratori, també a Georgia Tech. El 2017 va rebre tres premis de la comunitat científica, incloent-hi el IEEE Communications Society Young Professional Best Innovation Award, per les innovacions en el camp de xarxes de nano-sensors implantables per la detecció de càncer; el ACM NanoCom Outstanding Milestone Award, per el desenvolupament de nano-dispositius per comunicacions ultraràpides a les freqüències de Tera-herzs, i el UB SEAS Early Career Researcher of the Year Award, com a investigador de l'any a l'Escola d'Enginyeria a la Universitat de Buffalo. Des de l'any 2016, en Josep Miquel és el cap de redacció de la revista científica Nano Communication Networks (Editorial Elsevier). La seva recerca està centrada en comunicacions a molt altes freqüències (Terahertz, òptica), xarxes de nano-sensors dins i fora del cos humà, i l’Internet de les Coses i les Nano-Coses.