Enginyeria de Telecomunicació de La UPC al lloc 24 del món dintre del Shangai Ranking's Global Ranking of Academic Subjects 2017

El Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects editat per Shanghai Ranking Consultancy, ha posicionat la UPC entre les millors institucions del món dins l’àmbit de les Enginyeries, en concret l'Enginyeria de Telecomunicació ocupa el lloc 24 del món.

El Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects editat per Shanghai Ranking Consultancy, ha posicionat la UPC entre les millors institucions del món dins l’àmbit de les Enginyeries: Tecnologia i Ciències instrumentals, al lloc 8; Enginyeria de Telecomunicacions, al 24; Teledetecció (Remote sensing), al 39; Ciències de la Computació, al 50; Recursos Hídrics, al 50; Enginyeria Elèctrica i Electrònica, al rang 51-75; Automàtica i Control, al rang 51-75; Enginyeria Civil, al rang 51-75; Enginyeria Química, al 101-150; Enginyeria Metal·lúrgica, al 101-150; Enginyeria Mecànica, al rang151-200; Enginyeria Biomèdica, al rang 201-300; Ciència dels Materials, al rang 201-300; Enginyeria i Ciències de l’Energia, al rang 201-300, i Ciències del Medi Ambient, al rang 301-400.

En l’àmbit de les Ciències Naturals, la Universitat se situa entre les 150 millors universitats del món en Matemàtiques, concretament en el rang 151-200, i entre les 400 millors en Física, concretament en el rang 401-500.

Així mateix, dins l’àmbit de les Ciències Socials, la UPC se situa en el rang 301-400 mundial en Gestió i Administració.

El Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects posiciona les millors institucions del món en una sèrie de disciplines, el número de les quals ha passat de set, en l'edició anterior, a 52 en l'actual. Les disciplines s'agrupen en cinc grans camps: Ciències Naturals, Enginyeria, Ciències de la Vida, Ciències Mèdiques i Ciències Socials. A més, utilitza cinc indicadors: número de publicacions, número de publicacions en revistes d'alt impacte, impacte normalitzat de les citacions, percentatge de publicacions amb coautoria internacional i premis guanyats pel Personal Docent i Investigador (PDI). El pes de cada indicador varia en funció de la disciplina, si bé l’indicador ‘Premis guanyats’ no és d’aplicació a totes les disciplines.

Pel que fa a la metodologia per elaborar el Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects, en l’edició d’enguany s’ha reduït el número d’indicadors, s'han redefenit els que queden i s’ha tornat a les bases de dades de Clarivate Analytics (Web of Science, InCites i Journal Citation Reports) deixant d’incorporar la incursió a Elsevier (Scopus) que es va fer l'any passat.

Font: Notícies UPC