Es posa en marxa la tercera edició del Programa UPC de Voluntariat TIC en suport a Entitats Socials

Programa que vincula estudiants dels darrers cursos de grau amb entitats socials del nostre entorn per tal que donin suport a algunes de les seves necessitats i mancances en l'àmbit de les TIC

La iniciativa s'alinea amb la metodologia de l'Aprenentatge-Servei i, per tant, té com a objectiu que els/les nostres estudiants tinguin l'oportunitat de conèixer el funcionament i les activitats de l'entitat d'acollida al mateix temps que diversifiquen i enriqueixen la seva formació col·laborant amb organitzacions que treballen en àmbits tan diversos com ara la lluita contra la pobresa, la inserció socio-laboral de joves i adults, l'atenció a la discapacitat, el suport a malalts i a les seves famílies, el suport a joves en risc d'exclusió social o la cooperació al desenvolupament.El programa està inclòs en l'itinerari d'activitats de cooperació de la UPC per a les quals s'ofereix un reconeixement d'ECTS.

La valoració que ens han fet arribar tant les entitats socials com els/les estudiants que han viscut aquestes experiències de voluntariat ha estat molt positiva. Per aquesta raó hem preparat una nova oferta de places per al curs 2017-18 més ambiciosa, que amplia el nombre d'entitats col·laboradores i de propostes de voluntariat. Moltes de les propostes que s'hi inclouen plantegen tasques molt bàsiques en l'àmbit de les TIC (per exemple, alfabetització digital o disseny o millora de pàgines web) i, per tant, no s'adrecen només als estudiants dels graus més clarament connectats amb aquest àmbit sinó que estan a l'abast de bona part del col·lectiu d'estudiants de la UPC. Es poden trobar totes les propostes a:

El programa compta també amb la col·laboració de professorat que desenvolupa una certa tasca de tutoria, fent l'acompanyament i el seguiment dels projectes. Actuen com a referent tant per donar una orientació i suport inicial als/a les estudiants en relació amb les tasques a desenvolupar i, també, en fan un cert seguiment.