La primaria i la secundaria planter de talent TIC per les empreses

Durant la III Jornada Itscool “Reptes de present per a generacions futures” es presentarà l’estudi dels perfils dels centres que aporten més alumnes als graus TIC i els recursos que ofereixen les empreses als centres docents per aconseguir talent en la Primària i la Secundària.

La III Jornada Itscool, “Reptes de present per a generacions futures”  tindrà lloc el pròxim 19 d’abril, de 16.30 a 19.30 al Palau Macaya de Barcelona.

La III Jornada Itscool, “Reptes de present per a generacions futures” presentarà els resultats del 2n Estudi Itscool fet a tot Catalunya, que mostra dades relacionades amb els processos d’informació i orientació professional i educativa a estudiants de secundària, especialment en els àmbits científic i tecnològic (àmbits STEM, acrònim en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques). D’altra banda, donarà a conèixer què fan i quins recursos utilitzen les empreses per fomentar les vocacions tècniques-científiques en primària i secundària i aconseguir talent per reclutar en un futur.

En primer lloc, Carles Martín, director de Tecnonews i president de l’Associació Educativa Itscool, donarà pas a la intervenció de Joan Francesc Córdoba de la Secretària d’Universitats que presentarà les dades del primer estudi fet a Catalunya sobre els processos d’informació i orientació professional i educativa a estudiants de secundària pel que fa a l’àmbit STEM.

En segon lloc la taula rodona Experiències d’empreses per a generacions futures” amb la participació de Susanna Prado, de IECISA ( Informàtica del Corte Inglés), Sivia Recio d’Oracle 4girls,  Eva Blanco d’HP amb CodeWars i Sara Alvarellos, project manager del Projecte CLOQQ d’Everis.

En tercer lloc, es presentaran “Altres experiències per a les generacions de futur”, amb les intervencions de David San Benito de Cisco, Inés Bertrand de la Fundació Junior Achievement, Esther Subias del Programa Technovation i Francesc Rambla del programa BitBot de la Generalitat de Catalunya.

La III Jornada Itscool compta amb el suport d’Educaixa, Generalitat de Catalunya, IECISA, AECOC, Oracle, Everis, HP, Telapolis, Sigma_AIE, UPC Manresa, UOC, Tecnocampus, Universitària Politècnica de Lleida, Enginyeria UAB, La Salle, Universitat Pompeu Fabra, Col·legi d’Informàtics de Catalunya, Telecos, Tecnonews i SingularNet.

L’Associació Educativa Itscool, iniciativa pública-privada, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, escoles universitàries, universitats, col·legis professionals i la Federació d’associacions de Pares i Mares de Catalunya, i es dedica, des de l’any 2013, a promoure el coneixement i l’acostament als estudis dels àmbits de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació entre els alumnes de Primària i Secundària.

III Jornada ITScool, Reptes de present per a generacions futures”

Quan: Dijous, 19 d’abril, de 16.30 a 19.30

On: Palau Macaya – Sala d’Actes ( Passeig de Sant Joan, 108, Barcelona)

Més informació i inscripcions: http://www.itscool.cat/?q=ca/actualitzaci%C3%B3-del-programa-iii-jornada-itscool