La UPC, present a la Mobile Week Barcelona

La UPC participa a la Mobile Week Barcelona, una iniciativa que reuneix artistes, científics, filòsofs, enginyers i professionals de la indústria en una iniciativa oberta a la ciutadania. L’esdeveniment, que té lloc a diferents espais de la ciutat del 17 al 24 de febrer, és un punt de trobada per reflexionar sobre com la transformació digital s’ha integrat en les nostres vides i fomentar el debat en relació al futur quotidià de la societat actual.

Font: UPC Sala de Premsa

La investigadora del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica IndustrialAlícia Casals, i el professor emèrit Josep Amat participaran, el 21 de febrer, a les 12 hores, en el debat ‘L’impacte de les tecnologies digitals en la medicina’, organitzat per l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) a la Sala d’Actes del Pavelló Docent de l’Hospital Vall d’Hebron.

En el taller ‘Controlant robots des del teu mòbil’, que tindrà lloc el 22 de febrer, a les 15 hores al Centre Obert Les Corts, els participants aprendran a construir un robot per, posteriorment, aconseguir que es pugui dirigir, controlar i moure a través del seu smartphone.

El mateix 22 de febrer, a les 13 hores, al Parc Tecnològic de Nou Barris, la investigadora de l’IRI Carme Torres participarà en el debat ‘Ètica i Intel·ligència artificial: visions i contradiccions del futur’.

Torres també va participar en el diàleg ‘Les 4 claus del futur quotidià’ que va tenir lloc amb motiu de la inauguració de la iniciativa Mobile Week Barcelona, el passat 15 de febrer.

El 23 de febrer, a les 17 hores, a l’Ateneu de fabricació de Les Corts, l’investigador del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica IndustrialCecilio Angulo realitzarà el taller ‘Pensa i dissenya el teu robot’, en què estudiants de primària, fent servir la tècnica Design Thinking, aprendran com la tecnologia robòtica pot servir per a moltes aplicacions i desenvolupar serveis apropiats i adaptats per a nens i nenes tant en entorns educatius com en entorns assistencials.

La UPC també serà seu d’una de les conferències emmarcades en la Mobile Week Barcelona. L’edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC acollirà, el 23 de febrer, a les 12 hores, la conferència ‘La nova generació d’Internet: una Europa intel·ligent per a tots’, a càrrec de Rob van Kranenburg, fundador de Council (The Internet of Things), un think tank especialitzat en aquest àmbit de coneixement i membre del consell assessor SmartCitiesWorld.

Posteriorment, a les 12.30 hores, al mateix edifici Vèrtex, tindrà lloc el diàleg ‘La nova generació d’Internet: la descentralització de dades personals’, que comptarà amb la participació, entre altres ponents, de l’investigador Josep Paradellsdirector de la Fundació I2CAT i investigador del Departament d’Enginyeria Telemàtica.

El dissabte 24 de febrer, a les 10 hores, serà el torn de l’activitat ‘Desafiaments d’un altre món’, també organitzada per Cecilio Angulo, a la Biblioteca Montserrat Abelló de Les Corts. Adreçada a nois i noies de 7 a 12 anys, els participants aprendran a construir el seu robots i a programar-lo, investigaran com resoldre els diferents reptes que podria suposar, per exemple, explorar un planeta deshabitat.

Durant la setmana, també s’han organitzat diferents activitats per fer arribar el món de la robòtica a tots els públics. És el cas del seminari ‘Intel·ligència Artificial i Robòtica’ que va tenir lloc el 19 de febrer, a les 19 hores, al Centre Cívic Pere Quart de Les Corts, en què es va reflexionar sobre les implicacions d’aquestes dues àrees en la societat actual. O l’activitat ‘Robotics Workshops’ en què el públic va poder visitar, el 20 de febrer, de la mà d’investigadors de la UPC, les instal·lacions de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), el Laboratori d’Enginyeria Biomecànica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial (ETSEIB) i el laboratori de robòtica mèdica situat a l’edifici Omega, al Campus Nord de Barcelona.

Portes obertes al Marenostrum

El Barcelona Computing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) també oferirà dues visites guiades –el 20 de febrer, a les 18 hores, i el 23 de febrer, a les 16 hores– per mostrar a la ciutadania les seves instal·lacions i la recerca que s’hi desenvolupa. El BSC-CNS és seu del supercomputador MareNostrum, un dels supercomputadors més potents d'Europa, que és capaç, actualment, de realitzar més d’11.500 billones d’operacions por segon.