L'ETSETB participa en el Youth Mobile Festival YOMO

Més de 20.000 estudiants de tot Catalunya i Espanya vindran a Barcelona per participar en aquesta trobada de quatre dies aparador de la ciència i la tecnologia, que es convertirà en l'esdeveniment més gran d'Espanya. Dissenyat per a estudiants de 10 a 16 anys d'edat, Yomo a Barcelona comptarà amb exposicions educatives, espectacles en viu de teatre, tallers interactius, i una àmplia gamma d'activitats pràctiques. Yomo també inclourà tallers enfocats per educadors i conferències que comparteixen les millors pràctiques en el desenvolupament professional , produït conjuntament amb la Schoolnet i mSchools Europea.
L'ETSETB participa en el Youth Mobile Festival YOMO

L'Esola participa amb dues activitats:

1. FascinatE - Control Panoràmic de TV:

Prof. responsable: Josep R. Casas

Als estudiants se’ls hi fa una explicació sobre la interfície de control gestual amb sensors de profunditat, mostrant directament el sistema en acció i explicant els principis (explicació tecnològica).

A continuació faran moure la panoràmica que es visualitzarà en una pantalla d'un partir de futbol en acció a l'estadi del Chelsea F.C. (Stamford Bridge), amb els moviments que se'ls ha mostrat (experimentació tecnològica)

2. Vols formar part dels Serveis Secrets de Montjuïc?

Prof. responsable: German Sáez

Aprendran els mecanismes dels sistemes criptogràfics de clau privada i d’altres temes de criptografia mitjançant un taller que s’organitza com un joc per resoldre 4 enigmes. El seu “experiment” consistirà en resoldre aquests enigmes de forma lúdica aprenent conceptes matemàtics que hi ha al darrera, a partir d’unes breus explicacions. Aquests sistemes són els presents en tots els sistemes de telecomunicació segurs que s’utilitzen en transaccions bancàries, votació electrònica, TV de pagament, etc.

Més informació aquí