L'ETSETB va participar en el Youth Mobile Festival YOMO

L'Escola vol agrair la implicació del professorat i personal de suport (Josep R. Casas, Albert Gil, Paz Morillo i German Sáez) que han portat a terme aquestes activitats en les que més de 20.000 estudiants de tot Catalunya i Espanya van venir a Barcelona per participar en aquesta trobada de quatre dies aparador de la ciència i la tecnologia. Dissenyat per a estudiants de 10 a 16 anys d'edat, Yomo a Barcelona va comptar amb exposicions educatives, espectacles en viu de teatre, tallers interactius, i una àmplia gamma d'activitats pràctiques.

L'Esola va participar amb dues activitats:

1. FascinatE - Control Panoràmic de TV:

Prof. Josep R. Casas i Albert Gil

Als estudiants se’ls hi fa una explicació sobre la interfície de control gestual amb sensors de profunditat, mostrant directament el sistema en acció i explicant els principis (explicació tecnològica).

A continuació faran moure la panoràmica que es visualitzarà en una pantalla d'un partir de futbol en acció a l'estadi del Chelsea F.C. (Stamford Bridge), amb els moviments que se'ls ha mostrat (experimentació tecnològica)

2. Vols formar part dels Serveis Secrets de Montjuïc?

Prof German Sáez i Prof. Paz Morillo

Aprendran els mecanismes dels sistemes criptogràfics de clau privada i d’altres temes de criptografia mitjançant un taller que s’organitza com un joc per resoldre 4 enigmes. El seu “experiment” consistirà en resoldre aquests enigmes de forma lúdica aprenent conceptes matemàtics que hi ha al darrera, a partir d’unes breus explicacions. Aquests sistemes són els presents en tots els sistemes de telecomunicació segurs que s’utilitzen en transaccions bancàries, votació electrònica, TV de pagament, etc.

Més informació aquí