Lluís Torner, director de l’ICFO, rep el Premi Nacional de Recerca 2016

El Govern català i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) han lliurat, el 21 de març al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), el Premi Nacional de Recerca 2016 a Lluís Torner, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Lluís Torner és llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i catedràtic del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions. Ha dut a terme una recerca pionera en fotònica, posant en marxa l’any 2002 l’ICFO, institut universitari de recerca adscrit a la UPC, d'on és director.

Sota la seva direcció, l’ICFO ha esdevingut un centre de referència global en recerca en fotònica i les seves aplicacions com la biomedicina, les energies renovables, la nanotecnologia, el grafè, les tecnologies quàntiques i les tecnologies de la informació.

El Premi Nacional de Recerca, amb una dotació econòmica de 40.000 euros, reconeix l’investigador que hagi contribuït internacionalment en l’avenç d’una disciplina científica en els àmbits de les ciències humanes i socials, en les ciències de la vida i de la salut, i en les enginyeries, la tecnologia i les ciències experimentals.