Set estudiants de la ETSETB conjuntament amb altres de la UPC, ESADE i l’IED dissenyen, amb el CERN, solucions innovadores per als grans reptes de la humanitat

Cinc equips d’estudiants de la UPC, d'ESADE Business School i de l’Istituto Europeo di Design (IED) de Barcelona participen, per quart any consecutiu, al projecte Challenge Based Innovation (CBI). Es tracta d’una iniciativa de @IdeaSquare i del Departament d’Innovació de l’Organització Europea per a la Recerca Nuclear (CERN), en què equips multidisciplinaris d’estudiants, docents i investigadors treballen en noves solucions per al futur de la humanitat en els àmbits de l’educació, la sanitat pública, l’ajuda en casos d’emergència o la contaminació.

Font Sala de premsa UPC
Els reptes que han afrontat els estudiants de les tres institucions giraven al voltant dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, que es detallen a l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible en els àmbits de l’educació, la sanitat, la contaminació o l’ajuda en casos d’emergència.

Els grups estan integrats per alumnes de diferents disciplines, perquè, segons els impulsors del CBI, “les combinacions més extraordinàries produeixen els resultats més atractius”, i això és “el que el projecte vol potenciar”. Enguany hi participen set estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i tres de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), per part de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC); nou estudiants del Full-Time MBA d’ESADE Business School, a més de nou estudiants de títols superiors de Disseny i del Diploma in Creative Advertising and Branding de l’IED Barcelona.

El projecte CBI ofereix als estudiants la possibilitat d’utilitzar la tecnologia del CERN, màxim exponent del desenvolupament de les noves tecnologies, i d’entrar en contacte directe amb els científics de l’organització per tal d’aprendre sobre la seva àrea específica de coneixement. Durant quatre mesos, han identificat i analitzat diverses necessitats i problemes, que els han portat a definir els projectes que presentaran, al CERN, el 14 de desembre a les 17 hores i que es podrà seguir en directe a través d’aquest enllaç.