Un equip d'estudiants d'Enginyeria Física de l'ETSETB, el CFIS i l'EETAC, a la caça de muons en l'estratosfera per comprovar la Teoria de la Relativitat

Aquests estudiants participen al programa suec-alemany REXUS/BEXUS que permet a estudiants d'arreu d'Europa dur a terme experiments en coets i globus estratosfèrics, respectivament

Un equip d'estudiants d'enginyeria física de l'ETSETB(obriu en una finestra nova), el CFIS(obriu en una finestra nova) i l'EETAC(obriu en una finestra nova), participen al programa suec-alemany REXUS/BEXUS(obriu en una finestra nova) que permet a estudiants d'arreu d'Europa dur a terme experiments en coets i globus estratosfèrics, respectivament (vídeo del projecte CADMUS(obriu en una finestra nova))

El seu projecte, CADMUS(obriu en una finestra nova) (Cloud chamber for high Altitude Detection of Muons Under Special relativity effects), pretén dissenyar i construir un detector de partícules (una cambra de boira), per detectar muons, i calcular el seu temps de vida mitjà. Per fer-ho gravaran les traces dels muons i en quantificaran el seu flux durant tota fase d'ascens del globus. Un cop tinguin els resultats els compararan amb aquells que s'esperarien a nivell clàssic i a nivell relativista.

Per a més informació cliqueu aquí(obriu en una finestra nova).

Aquest projecte compta amb el suport de les agències Espacials sueca (SNSB) i alemanya (DLR), i en col·laboració amb l'Agència Espacial Europea (ESA), així com de la Universitat Politècnica de Catalunya i dels seus investigadors punters. I entre tots els reptes que comporta, també cal comptar-hi el d'aconseguir finançament. És per això que han iniciat una campanya de micromecenatge. Hi podeu contribuir fins al 10 de juny a http://igg.me/at/gocadmus.

Animeu-vos a donar-los el vostre granet de sorra!