EFesta Sant Jordi 2018: Conferència "De l’Enginyeria de Telecomunicacions a l’Astrofísica, Passant per la Ciència de Dades"

El Dr. Carles Badenes de la University of Pittsburgh donarà una perspectiva personal de la seva transició professional des d’un grau d’Enginyeria de Telecomunicacions fins a una carrera com a astrofísic a diversos centres de recerca, la majoria als Estats Units.

Quan?

24/04/2018 de 12:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala d'Actes Edifici Vertèx

iCal

El dimarts 24 d'abril a les 12:00, el Dr. Carles Badenes de la University of Pittsburgh farà la conferència de Sant Jordi 2018 "De l’Enginyeria de Telecomunicacions a l’Astrofísica, Passant per la Ciència de Dadesa la Sala d'Actes de l'Edifici Vèrtex al Campus Nord de la UPC.

Aquest dia no és lectiu al grau en enginyeria física.

La conferència és oberta a tot el públic en general.

Resum

En aquesta xerrada, donaré una perspectiva personal de la meva transició professional des d’un grau d’Enginyeria de Telecomunicacions fins a una carrera com a astrofísic a diversos centres de recerca, la majoria als Estats Units. També faré una breu introducció a la Ciència de Dades (Data Science) tal i com s’aplica a l’astrofísica moderna: quines són les qüestions clau, quin tipus de dades fem servir per respondre-les, i quins mètodes apliquem a aquestes dades. Com exemple parlaré de diversos estudis estadístics sobre multiplicitat estel·lar que s’han fet al meu grup de la Universitat de Pittsburgh fent servir dades del Sloan Digital Sky Survey